Procedura postępowania w przypadku pojawienia się nieprzewidzianych trudności
Kompleksowy program zarządzania jakością
Nieobecność osoby prowadzącej szkolenie:
W przypadku, gdy trener wyznaczony do realizacji szkolenia nie może wykonać usługi w wyznaczonym terminie zgłasza ten fakt do biura firmy lub koordynatora organizacyjnego.
Biuro firmy lub odpowiednio koordynator organizacyjny podejmują próbę znalezienia zastępstwa za prowadzącego.
Koordynator organizacyjny lub upoważniony pracownik kontaktuje się telefonicznie z uczestnikami szkolenia lub klientem i proponuje zmianę trenera (uczestnikowi szkolenia lub klientowi przedstawiana jest notka trenerska nowego trenera).
Jeżeli nie uda się znaleźć zastępstwa wówczas koordynator organizacyjny lub upoważniony pracownik kontaktuje się telefonicznie z uczestnikami szkolenia lub klientem i ustala nowy termin szkolenia z pierwotnie wyznaczonym trenerem.
Niedostępność miejsca realizacji szkolenia:
W przypadku braku dostępności sali szkoleniowej na skutek wystąpienia zdarzenia losowego trener, który znajduje się na miejscu informuje o tym fakcie biuro firmy lub koordynatora organizacyjnego szkolenia,
Biuro firmy lub odpowiednio koordynator organizacyjny podejmują próbę znalezienia sali rezerwowej, w której mogłoby zostać zrealizowane szkolenie i kontaktują się telefonicznie z uczestnikami szkolenia lub klientem celem poinformowania o zmianie miejsca realizacji szkolenia.
W sytuacji, gdy sala rezerwowa nie zostanie znaleziona szkolenie jest odwoływane. Koordynator organizacyjny lub upoważniony pracownik kontaktuje się telefonicznie z uczestnikami szkolenia lub klientem i ustala nowy termin szkolenia.
Konflikt pomiędzy dwoma uczestnikami doprowadził do otwartego sporu i opuszczenia sali szkoleniowej przez cześć uczestników:
Prowadzący szkolenie sporządza pisemny raport z opisem zdarzenia ( dokładne przyczyny sporu i osoby biorące w nim udział ), który zostanie przedstawiony koordynatorowi organizacyjnemu,
Jeśli grupa uczestników w opisanym w/w raporcie straci znaczącą część zajęć, może poprzez pisemną prośbę domagać się dokończenia zajęć w innym terminie, jeśli powód ich przerwania będzie podstawny i uzasadniony,
Koordynator organizacyjny ustala termin i miejsce przerwanych zajęć programowych po wcześniejszym uzgodnieniu z grupą i wykładowcą.
Szkolenie odbywało się̨ w warunkach, które były rażąco niezgodne z wcześniejszymi ustaleniami:
W przypadku, gdy Zleceniobiorca wynajmujący salę dla Proxymo zmieni uprzednio zaakceptowaną przez koordynatora organizacyjnego sale szkoleniową:
zostanie wezwany do natychmiastowej zmiany sali szkoleniowej,
w przypadku nie wywiązania się, konsekwencją będzie zerwanie zawartej umowy i niewypłacenie należności finansowych,
Nieszczęśliwe wypadki lub nagłe pogorszenie stanu zdrowia uczestnika:
W przypadku wystąpienia nieszczęśliwego wypadku, trener natychmiast wzywa pogotowie oraz informuje o zaistniałej sytuacji koordynatora organizacyjnego, a w przypadku jego nieobecności innego pracownika Proxymo zaangażowanego w realizację szkolenia.
Udostepnienie apteczki zawierającej podstawowe lekarstwa i materiały opatrunkowe.
Nieobecność znacznej części grupy utrudniająca lub uniemożliwiająca realizację zaplanowanego programu:
W przypadku szkoleń otwartych uczestnikom, którzy dotarli na szkolenie proponuje się przełożenie terminu szkolenia lub zmianę formy szkolenia (np. na doradztwo), o ile nie będzie to miało wpływu na możliwość osiągniecia założonych celów.
Udział w szkoleniu osób nietrzeźwych lub uniemożliwiających pracę z innych powodów:
W przypadku pojawienia się na szkoleniu osoby nietrzeźwej lub uniemożliwiającej pracę z innych powodów, trener:
prosi uczestnika o opuszczenie sali szkoleniowej,
informuje zamawiającego o zaistniałej sytuacji – w przypadku szkoleń zamkniętych.